Bygge et insekthotel Jeg fandt en vinkasse og nogen små brædder som jeg savede til og brugte dem til at bygge reoler til kassen. Til at fylde kassen, fandt jeg siv, klippede den mindre og bandt dem sammen til en lille bunke. Desuden fandt Lena og mig grankogler og græs, som vi også lagde ind i hotellet. Den færdige insekthotel fik vi op i et træ, i vores biotop. Baggrund med denne kasse er, at finde frem til hvilke insekter der vil flytte ind i hotellet. En uge senere kiggede vi ind i hotellet, for at se hvilke insekter der var flyttet ind i hotellet. Desværre fandt vi nogen døde insekter, men også nogen levende og måske masse af små “ æg”. Vi er ikke helt sikkert om det er æg. Vi overvejer, at skifte materialerne i insekthotellet for at se, om det skyldes materialerne i hotellet, at nogen insekter er døde. . SMTTE som didaktisk model Sammenhæng ( hvad er vilkårene ); Insekthoteller kan bruges til alle aldersgrupper og målgrupper. Jeg lægger i denne opgave fokus på børnehavebø
Hvilke tegn på læring, vil du kigge efter? Opg C Jeg forst å r læring som barnets tilegnelse af kompetencer. Dette forudsætter et læringsmiljø, hvor barnet er i et flow. At observere insekter er utrolig spændende. Se hvordan de vokser, bevæger sig og hvordan de ser ud. Her er det vigtigt at stille de passende spørgsmål til børnene og selv vise interesse for insektet, eller som i min tilfælde af ormene. Når jeg sidder og observerer ormene “ flyver “ tiden afsted og det samme følelse vil jeg formidle til børnene. Der sker altid noget nyt man kan kigge på. Jeg vil hjælpe børnene til at sætte ord p å det som det er optaget af. Det forudsætter naturligvis viden om ormene, som jeg har tilegnet mig. Herved føler børnene sig forst å et og f å r lyst til kommunikation. Desværre overlevede ikke alle melorm. Det skyldes nok også, at jeg ikke har plads nok til dem. Tanken er, at flytte ormene så snart som muligt. Opg D Beskriv hvordan du vil formidle udviklingen i dyreholdet og br
Kommentarer
Send en kommentar